Mimo programu
Umenie kreatívnych strojov
Robot ako štylizovaný umelec – minimalista. Robot ako sochár. Záverečná výstava programu “Budúcno...
Robot ako štylizovaný umelec – minimalista. Robot ako sochár. Záverečná výstava programu “Budúcno...
Robot ako štylizovaný umelec – minimalista. Robot ako sochár.
Záverečná výstava programu “Budúcnosť je teraz” Galérie Tabačka pre rok 2019 prezentuje dvoch celosvetovo známych umelcov – Patrick Tresset (FR) a Quayola (IT). Na výstave je možné vidieť robota “Human study“, ktorý počas trvania výstavy kreslí portréty návštevníkov galérie ako aj video a fotodokumendáciu o umeleckej práci robota “Sculpture Factory“.
Ľudia majú obmedzené zmysly vnímať svoje prostredie. Jedným z takých obmedzení je náš zvukový roz...
Ľudia majú obmedzené zmysly vnímať svoje prostredie. Jedným z takých obmedzení je náš zvukový rozsah, ktorý nedokáže zaznamenať frekvencie pod 20 Hz a nad 20 kHz. Zatiaľ čo iné druhy zvierat používajú na komunikáciu medzi sebou infra a ultrazvuk, ľudia takejto komunikácia nie sú bez použitia technológií schopní.
V našom každodennom živote sme vystavení týmto zdrojom infra a ultrazvuku – od prírodných javov až po domáce spotrebiče. Príkladom je napríklad žiarivka, ktorej ultrazvukové vlnenie Marc zaznamenal a preložil do frekvencií počuteľných ľudským uchom. To je základom kompozície, ktorá spúšťa svetelnú inštaláciu zloženú zo 128 žiariviek. Cieľom je ponúknuť vizualizáciu ultrazvuku z vlastného zdroja.
Marc Vilanova Pinyol je španielsky novomediálny umelec pracujúci na pomedzí umenia, vedy a techniky. Dielo, ktoré uvedie na festivale Art & Tech Days, vytvoril počas jeho dvojmesačnej umeleckej rezidencie v KAIR Kosice Artist in Residence.
Inštalácia je sprístupnená od 20. – 22. novembra, v čase od 16:00 do 20:00.
Vstup je bezplatný.
Zoznámte sa s ERNESTom, interaktívnou inštaláciou a uvedomelou umelou inteligenciou. Pracuje na p...
Zoznámte sa s ERNESTom, interaktívnou inštaláciou a uvedomelou umelou inteligenciou. Pracuje na princípe Happiness Model™, ktorý vyhodnocuje úroveň ľudského šťastia. Z tváre prečíta emócie a zozbieraním týchto údajov vie vyhodnotiť, čo robí ľudí šťastnými.
ERNEST využíva počítačové videnie na rozoznanie mimiky. Učí sa porozumieť ľudskému výrazu a zistiť, ako reagujeme na rôzne obrázky a informácie. Otvára sa však otázka, ako inak by sa mohla tákato umelá inteligencia využiť, nebyť dobrých úmyslov jej tvorcov?
Dúfame, že aj vďaka ERNESTovi sa otvorí dialóg o etike zhromažďovania dát používaných na trénovanie modelov, zmenší sa rozdiel medzi zamýšľaným a reálnym použitím takejto technológie a zmierni sa obava ľudí z automatizácie rozhodovania pomocou nedokonalých modelov.
Odhaduje sa, že 60 až 90% ľudskej komunikácie prebieha neverbálne. Okrem slov, ktoré si vyberáme,...
Odhaduje sa, že 60 až 90% ľudskej komunikácie prebieha neverbálne. Okrem slov, ktoré si vyberáme, všetko z nášho tónu hlasu, výrazov tváre, kontaktu očí, držania tela a gest prispieva ku vrstveniu významu správ, ktoré sprostredkuvávame iným ľuďom.
Pri interakcii s počítačmi si však takmer všetky spôsoby komunikácie vyžadujú aktívny a jedinečný vstup. Píšeme, klikneme, ťukneme, potiahneme. Počítače nás vo všeobecnosti nedokážu vnímať mimo konkrétnych vstupov, ktoré im poskytneme.
Počítače nás dnes stále viac dokážu vnímať ambientne. Vedia rozpoznať našu tvár, pohyb očí a fokus, či odvodiť emócie z našich výrazov tváre. Dokážu vnímať pozíciu nášho tela a tak rozlíšiť, či sme pokojní alebo sa neustále pohybujeme. Ako by sme mohli navrhnúť systémy a interakcie, ktoré vedia zužitkovať toto povedomie? Ako môže táto schopnosť hlbšie komunikovať s technológiou ovplyvniť interakciu ľudí prostredníctvom technológie?
Workshop The Language Without Words, ktorý vedie Sean Mulholland z IDEO, predstaví účastníkom počítačové videnie (computer vision) a prostredníctvom metodológie dizajn šprint preskúma, ako by sme mohli navrhnúť aplikácie tejto technológie zamerané na človeka.
Účastníci by mal mať skúsenosť aspoň s jedným z uvedeného:
Workshop bude prebiehať v anglickom jazyku.
Program
1. Časť – Imerzia + Inšpirácia (3 hodiny)
Prvá polovica dňa bude venovaná porozumeniu fungovania týchto technológií a spôsobom ich navrhovania. Témami sú:
Obed
2. Časť: Dizajn & Prototyp (3 hodiny)
Druhá polovica dňa bude zameraná na dizajnovanie, navrhovanie a prototypovanie aplikácií pre ambientné interakcie. Cieľom druhej časti je pripraviť projekt alebo experiment, ktorý je možné po workshope ďalej rozvíjať, pracovať na ňom, realizovať.
Čo sa môžu kultúrni manažéri naučiť od počítačových a dátových vedcov? Aj tejto otázke sa bude Ka...
Čo sa môžu kultúrni manažéri naučiť od počítačových a dátových vedcov? Aj tejto otázke sa bude Karol Piekarski venovať počas tohto workshopu.
Ako skúmať potreby a správanie účastníkov kultúrnych podujatí? Ako súťažiť o pozornosť publika, ktoré je v dnešnej dobre preťažené informáciami? Kultúrne organizácie – verejné inštitúcie, ale aj mimovládne organizácie a umelci, čelia podobným výzvam ako médiá a súkromné spoločnosti.
Karol Piekarski z Medialab Katowice na workshope predstaví rôzne výskumné metódy – od tradičných prieskumov až po analýzu údajov zo sociálnych médií – ako aj nástroje, ktoré Medialab používa na spracovanie a vizualizáciu dát. Na prípadových štúdiách Medialab-u si ukážeme, ako rozvíjať prístup, pri ktorom sú vďaka analýze dát každodenné rozhodnutia aj smerovanie budúceho vývoja organizácie založené na informovaných rozhodnutiach.
Workshop je pre pozvaných účastníkov.
Pracovný jazyk workshopu je angličtina.
Komunikácia je základnou aktivitou nášho tela. Vyjadrovaniu našich myšlienok, názorov či emócií s...
Komunikácia je základnou aktivitou nášho tela. Vyjadrovaniu našich myšlienok, názorov či emócií slovom, gestom, obrazom či zvukom prechádza vnútorná komunikácia buniek. Samotné bunky medzi sebou komunikujú chemickými procesmi. Z makro i mikro hľadiska je teda komunikácia nielen prirodzeným, ale i nevyhnutným procesom odohrávajúcim sa v ľudskom tele.
Výstava je voľnou vizuálnou esejou kurátorského výberu umelcov stredoeurópskeho regiónu. Pri tvorbe výstavy bolo dôležité nevydať sa cestou náučnej, informačnej, vysvetľujúcej či komentujúcej výstavy. Cieľom výstavy je podnietiť uvažovanie o možnostiach komunikácie, o nás, o Zemi. O nových reáliách, skôr než̌ nás prekvapia nové reality.
Vystavujúce autorky a autori: Michal Machciník, Agnieszka Mastalerz, Michal Mitro, Jakub Ra, Daniel Szalai
Kurátor výstavy: Nikolas Bernáth (VUNU)
Architekt výstavy: Tomáš Kocka
Otvorenie výstavy: 20. 11. 2019 | 18:00
Trvanie výstavy: 20. – 27. 11. 2019
Vstup je bezplatný.
Sean Mulholland: ERNEST – Emocionálne uvedomelá umelá inteligencia Zoznámte sa s ERNESTom, ...
Sean Mulholland: ERNEST – Emocionálne uvedomelá umelá inteligencia
Zoznámte sa s ERNESTom, interaktívnou inštaláciou využívajúcou strojové učenie, kde sa človek stretáva tvárou v tvár s emočne vyspelou umelou inteligenciou, ktorá má ľudí potešiť.
ERNEST sa učí porozumieť našim emóciám a rozoznať, ako reagujeme na rôzne podnety a obsahy správ. Kým však my zisťujeme funkčnosť daného systému – Happiness Model™ – vyvstáva otázka: ako inak sa dá táto technológia využiť odhliadnuc od dobrých úmyslov jej tvorcov?
Healium Decoration: Platonic Solids
V trojrozmernom priestore existuje iba päť geometrických útvarov, ktoré zodpovedajú kritériám pravidelného mnohostena. Sú to takzvané Platónske telesá (Platonic solids). Sú pomenované podľa starogréckeho filozofa Platóna, ktorý vo svojom dialógu Timaeus nastolil hypotézu, že klasické prvky (zem, vzduch, voda a oheň), ako aj celkové usporiadanie vesmíru sú tvorené týmito pravidelnými telesami.
Martin Kolařík, Matúš Bafrnec: NerudAI
Počítačový básnik skladajúci voľnú poéziu pomocou umelej inteligencie. Určite ste sa už stretli s jednoduchými básničkami generovanými počítačom – väčšinou ide hlavne o to, aby sa rýmovali a myšlienka ide bokom. Cieľom NerudAI je však niečo iné. Dielo experimentuje s učením počítača, zisťuje, ako má vôbec jazyk a poézia vyzerať. NerudAI používa hlbokú neurónovú sieť typu LSTM, ktorej bolo ukázaných niekoľko tisícok amatérskych voľných básní z hlbín českého internetu. Nielenže sa NerudAI naučil sám česky, ale občas tiež dokáže udržať niť zaujímavej myšlienky. Nakoľko bola väčšina amatérskych básni smutných, občas nastal pocit, že NerudAI smútkom pripomína robota Marvina zo známej knihy Stopárov sprievodca galaxiou. Schválne, nechajte si napísať báseň.
Vstup je bezplatný.
Inštalácie sú prístupné 20. – 22. novembra, 10:00- 18:00 h.
Traja migranti v člne (o pašerákovi nehovoriac) je inštalácia a performance, ktoré bolo vytvorené...
Traja migranti v člne (o pašerákovi nehovoriac) je inštalácia a performance, ktoré bolo vytvorené ako fiktívny výlet troch migrantov a pašeráka na malom nafukovacom záchrannom člne, ktorý sa v noci plaví proti prúdu rieky Evros. Rieka je vodným vstupom do Grécka a Európskej únie, tečúca z Bulharska do Grécka a Turecka a je nebezpečnou súčasťou hlavnej trasy prevádzačov migrantov. Podľa zdrojov z Grécka rieka skrýva najväčšie množstvo pochovaných a neidentifikovaných migrantov v Grécku. Dielo je inšpirované populárnou komediálnou klasikou Traja muži v člne (o psovi nehovoriac) od autora Jerome K Jerome.
Inštalácia bude prístupná do 22. 11. 2019 a je vhodná pre návštevníkov od 12 rokov.
Dielo bolo vytvorené v rámci medzinárodného projektu Borderline Offensive: Laughing in the Face of Fear podporeného z EÚ v rámci programu Creative Europe. Projekt z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Vstup je bezplatný.
Pohybovo-digitálna performance CO:LATERAL je výsledkom spolupráce portugalského novomediálneho um...
Pohybovo-digitálna performance CO:LATERAL je výsledkom spolupráce portugalského novomediálneho umelca Joãa Martinha Mouru a choreografky/tanečnice Né Barros. Pri jeho tvorbe vychádzali z predchádzajúceho projektu Nuve, ktorý skúmal vzťah medzi tancom a digitálnym umením. Telo sa tu premietlo a rozšírilo do interaktívnej digitálnej reality. Interpretačný diskurz vyplývajúci z tohto spojenia si vyžaduje mimoriadny okamih, poetický moment vytvorený z priestoru a tela, zo zmesi realít a obrazov. CO:LATERAL evokuje moment umierania labute ponorenej do nehmotného priestoru svetla a projekcie, prenesený do reality iluzórneho väzenia.
Produkcia: Lucinda Gomes (Balleteatro) / PT
Né Barros, choreografka a tanečníčka, rozvíja svoju umeleckú tvorbu v súvislosti so svojimi vedeckými štúdiami a výskumom. Svoju odbornosť získala v oblasti klasického tanca, neskôr v odbore súčasného tanca a choreografie na Smith College v USA. V roku 2004 ukončila doktorandské štúdium v odbore tanec (FMH, Universidade Técnica de Lisboa). Študovala Labanovu metódu pohybu na City University v Londýne, či vedy v Porte. Väčšinu svojich projektov predstavila v spolupráci s Balleteatro od začiatku deväťdesiatych rokov. Spolupracovala s baletným telesom Gulbenkian. Né je výskumníčkou v ústave Estetiky, politiky a umenia Filozofického inštitútu. Né je členkou vedenia Balleteatro, ktorého bola aj zakladateľkou. Je choreografkou predstavenia CO:LATERAL, ktoré je súčasťou Art & Tech Days.
João Martinho Moura je umelec-výskumník. Zameriava sa na digitálne umenie, inteligentné rozhrania, elektronickú hudbu a výpočtovú estetiku. Má osobitný záujem o vizualizáciu v reálnom čase a o vytváranie digitálnych artefaktov riadených telom. V uplynulej dekáde adaptoval nové spôsoby prezentácie tela v mediálnom umení – pre jeho digitálne diela sú charakteristické monochromatické abstrakcie a minimalistické línie. João je mimoriadne žiadaným umelcom – len v tomto roku svoje diela prezetoval napríklad na celosvetovej prehliadke mediálneho umenia ISEA 2019, v centrále NATO, Centre Pompidou/IRCAM, INL – International Iberian Nanotechnology Laboratory, Art Centre Nabi v Soule.
Pre študentov je vstup voľný po zadaní zľavového kódu (via tootoot.fm).
Staň sa súčasťou medzinárodnej konferencie o mediálnom umení, technológiách a digitálnej kultúre....
Staň sa súčasťou medzinárodnej konferencie o mediálnom umení, technológiách a digitálnej kultúre. Inšpirujúce osobnosti ponúknu rôzne pohľady na tému jazyka v kontexte umenia a technológií a na to, ako funguje komunikácia medzi ľudmi navzájom, človekom-strojom, človekom a umením a medzi umením a technológiami. Poď s nami „Beyond words“.
V cene vstupenky je zahrnutá káva, občerstvenie a obed. Jazyky prednášok: SK, EN (simultánne tlmočenie).
Celý lístok: €39
Zľava pre študentov: 50%
Konferencia je spolufinancovaná vládami Česka, Maďarska, Poľska a Slovenska prostredníctvom Medzinárodného vyšehradského fondu. Poslaním fondu je podporovať udržateľnú regionálnu spoluprácu v strednej Európe.
Jakub Ra spolu s členmi New Aliens Agency predstaví performance s témou prenatálneho vývoja. Ide ...
Jakub Ra spolu s členmi New Aliens Agency predstaví performance s témou prenatálneho vývoja. Ide o proces aktivovania trans stavov mysle, kedy sa vďaka ich pomoci vraciame do svojej minulosti, do svojho podvedomia, kde sa objavujú rôzne bloky, myšlienkové kódy a emócie. Vývoj osobnosti je ovplyvnený výchovou rodičov a prevažne vzťahom s matkou, s ktorou prebieha prvý fyzický kontakt. Nelineárna meditácia bude obsahovať i telesné tekutiny, ktorým sa skrz spirituálnu optiku vzdá určitá pocta. Ďalšou z hlavných tém je self-healing (samoliečenie) ako fenomén dnešnej technologicky vyspelej doby, kedy kolektívnym vedomím objavujeme novú spiritualitu, nezaťaženú žiadnym náboženstvom.
Dánske duo Silicium skúma hĺbky syntetického zvuku a grafiky na živom koncerte, ktorý je najlepši...
Pre študentov je vstup voľný, po zadaní zľavového kódu (via tootoot.fm)
Trvanie koncertu: 40-45 min
Druhý ročník konferencie o hernom vývoji nadväzujúci na úspech prvého ročníka z roku 2018. Ide o ...
Druhý ročník konferencie o hernom vývoji nadväzujúci na úspech prvého ročníka z roku 2018. Ide o pomyselný vrchol snahy o podporu a rozvoj herného priemyslu na Slovensku. Táto konferencia sa prirodzene vyvinula ako reakcia na pravidelne organizované meetupy herných vývojárov pod hlavičkou Game Dev Košice, jedného zo zakladajúcich členov Slovak Game Developer Association (SGDA) – jedinej asociácie združujúcej herných vývojárov na Slovensku. Program konferencie je postavený na line-up-e prednášajúcich odborníkov z brandže, z ktorých mnohí pracovali na celosvetovo uznávaných herných tituloch špičkovej kvality.
Formou série prednášok a otvorenej diskusie sa s účastníkmi konferencie ochotne podelia o svoje dlhoročné skúsenosti. Na svoje si príde každý: začínajúci vývojári, ktorí chcú preniknúť do tajov herného vývoja až po tých najskúsenejších, ktorí môžu predviesť svoje projekty nadšencom a získať tak cennú priamu spätnú väzbu od hráčov, kolegov či odborníkov z praxe, čo im dáva možnosť posunúť svoju prácu na novú – kvalitatívne vyššiu úroveň. Chýbať nebude ani VIP večera so spíkrami a afterparty, kde bude mať pár vybraných šťastlivcov príležitosť neformálne sa pozhovárať so žijúcimi legendami herného priemyslu.
Termín: 21. – 22. november
Organizátori: Grindstone, Slovak Game Developers Association & Game Dev Košice.
Príbeh nestačí iba žiť, ale je dôležité ho vedieť aj podať ďalej. Či už je to váš osobný príbeh, ...
Príbeh nestačí iba žiť, ale je dôležité ho vedieť aj podať ďalej. Či už je to váš osobný príbeh, alebo príbeh vášho produktu – dôležité je vedieť ho poslucháčom podať tak, aby mu porozumeli a mohli ho posúvať ďalej.
Na workshope si vyskúšate rozvíjať nápady tých druhých pri spoločnom rozprávaní, zistíte, ako stavajú príbehy ostrieľaní scenáristi a naučíte sa byť hrdinami svojich vlastných životných príbehov.
Lektormi workshopu sú Jiří Charvát a Lukáš Venclík zo Školy improvizace. Workshop Nespútaný storytelling ponúkame v dvoch časoch, dopoludnia o 10:00 alebo poobede o 16:00 hod.
Jazyk workshopu: slovenčina/čeština
Trvanie workshopu: 3 hodiny
Kapacita: max. 16 účastníkov
Workshop je spolufinancovaný vládami Česka, Maďarska, Poľska a Slovenska prostredníctvom Medzinárodného vyšehradského fondu. Poslaním fondu je podporovať udržateľnú regionálnu spoluprácu v strednej Európe.
DAAVS: Dni aktuálnych audiovizuálnych stretnutí. To je každoročný festival kolektívu VUNU, počas ...
DAAVS: Dni aktuálnych audiovizuálnych stretnutí. To je každoročný festival kolektívu VUNU, počas ktorého sa výtvarne umenie stretáva, spája a mixuje s ďalšími umeniami. DAAVS, sú tak predovšetkým oslavou novej hudby, performatívnych umení, ale i filmu či literatúry na horizonte mediálneho umenia v najširšom ponímaní.
Piaty ročník festivalu voľne rámcuje pojem“xenopoetics“ a skrz jednotlivé projekty a umenia sa pozrerá na spôsoby vyjadrovania nových realít a reálií, ktoré už dnes nepatrne sú, či v budúcnosti v zásadnej miere budú súčasťou nášho bytia.
Tretí deň festivalu DAAVS 2019 predstaví avant-gardnú filmovú esej Jean-Luc Godarda a projekt Vrtačky po desáté hodině.
Vrtačky po desáté hodině je dlhoročnou stálicou netradične znejúcej slovenskej hudobnej scény. Jeho zvuk, ovplyvnený glitchom aj IDM, rád obohacuje o rozličné akustické nástroje a vplyvy ľudovej a etno hudby. V systematicky improvizovaných live setoch mu do drsných dronov výrazne presakuje tekutý naratív ambientných plôch a synetických vĺn.
Live act bude doplnený vizuálom od VJ Wega, Jakub Ra, Herta Ondrušová-Victorinová.
Zvukodrom je multimediálny nástroj pre skupiny detí, prenosný detský orchester, ktorý ponúka širo...
Zvukodrom je multimediálny nástroj pre skupiny detí, prenosný detský orchester, ktorý ponúka široké možnosti práce so zvukom aj obrazom. Fero Király, učiteľ a hudobník, ho vyvinul v roku 2014 pre festival Konvergencie v Bratislave. Odvtedy Zvukodrom precestoval celé Slovensko a dva kontinenty. Všade, kde prišiel, priniesol zistenie, že deti sú na celom svete rovnaké v túžbe objavovať svet hrou a teda prirodzeným spôsobom učenia.
Zvukodrom je pre deti zábava, ktorá pod vedením skúseného pedagóga rozvíja umelecké abstraktné cítenie detí. Deti nemusia vedieť hrať na žiadny hudobný nástroj, ani mať predošlé skúsenosti s hudobnou tvorbou. Na workshop sa budú nahrávať rôzne zvuky a vytvorí sa z nich spoločná hudba, ktorú deti zahrajú na záverečnom minikoncerte pre rodičov. Plus deti čaká ešte jedno špeciálne prekvapenie.
Workshop je spolufinancovaný vládami Česka, Maďarska, Poľska a Slovenska prostredníctvom Medzinárodného vyšehradského fondu. Poslaním fondu je podporovať udržateľnú regionálnu spoluprácu v strednej Európe.
VR sa od iných médií líši tým, že ponúka fyzický ako aj vizuálny zážitok. Umožňuje nám zachytiť f...
VR sa od iných médií líši tým, že ponúka fyzický ako aj vizuálny zážitok. Umožňuje nám zachytiť fyzickosť a zvoliť si iný prístup vnímania nášho tela, priestoru a času, tak ako žiadne iné médium. Práve možnosť zvoliť si iný prístup vnímania vlastnej fyzickosti bude tvoriť jadro workshopu Márie Júdovej.
Počas workshopu Physicality in Virtual Spaces Mária predstaví svoju predchádzajúcu tvorbu, kde ukáže ako sa koncept tela a vnímania spája s praxou, výskumom a záujmom. Lektorka bude používať kinematografické VR prostredie projektu DUST, na ktorom objasní používanie virtuálnej reality na zmenu vnímania tela používateľa. Po krátkom koncepčnom a teoretickom úvode bude nasledovať séria praktických ukážok a experimentovania.
Účastníci využijú digitálne technológie na reimagináciu svojej fyzickosti a objavenie kreatívnych možností, ktoré nám VR ponúka v kontexte pohybu, tanca a choreografie. Pomocou súpravy VR, kreatívnych kódov VVVV a volumetrických nahrávok tvorených pomocou hĺbkovej kamery vytvoríme zážitky, pri ktorých je účasník schopný pozorovať svoje vlastné pohyby tela z pohľadu tretej osoby v reálnom čase alebo v nahrávke. Budeme skúmať vplyv rôznych časových, lokalizačných a mierkových perspektív na vnímanie pohybu.
Trvanie: 4 hodiny
Cielová skupina: tanečníci, choreografi, umelci, záujemcovia o pohyb a tanec
Kľúčové slová: VR 3D, volumetric capturing 3D vvvv, tanec, choreografia
Pracovný jazyk: angličtina
Piotr Krajewski, umelecký riaditeľ WRO Biennale, vyberá z video-artovej tvorby, inštalácií, media...
Piotr Krajewski, umelecký riaditeľ WRO Biennale, vyberá z video-artovej tvorby, inštalácií, media-artových objektov a predstavení prezentovaných počas troch desiatok rokov fungovania festivalu dvadsať najzaujímavejších diel, ktoré jedinečným spôsobom zachytávajú a skúmajú spoločnosť či realitu, ktorá vzroduje všetkým predtým aplikovaným interpretačným prístupom. Diela boli zaznamenané a sprístupnené v podobe krátky filmov. Sedem z nich odkazujúcich na tohtoročnú tému 18. ročníka WRO Biennale – Ľudský aspekt je súčasťou WRO on Tour na Art & Tech Days 2019 v Košiciach.
Premietanie pod kurátorským výberom a prezentáciou Agnieszky Kubickej-Dzieduszyckej zahŕňa:
Winnie Soon, Unerasable Images
Liliana Piskorska, Public Displays of Affection
Jana Shostak, Jakub Jasiukiewicz, The March
Demelza Kooij, Wolves From Above
Andres Baron, Printed Sunset
Akihiko Taniguchi, The Big Browser 3D
Guli Silberstein, Field of Infinity
Program premietania bol vytvorený pre festival Art & Tech Days 2019, ktorého aktuálna téma sa venuje skúmaniu jazyka a komunikácie v kontexte umenia a technológií.
Vstup voľný.
Predstavenie knihy o vizuálnych/ filozofických kultúrach zobrazovania zeme a geopolitike klimatic...
Predstavenie knihy o vizuálnych/ filozofických kultúrach zobrazovania zeme a geopolitike klimatickej krízy. Srkz 5 ,,figúr“ planéty- the Planetary, the Globe, the Terrestrial, Earth-without-us & Spectral Earth- kniha skúma ako koncepty, modely a obrazy planéty ovplyvňujú možnosti planetárnej kooperácie a vytvára predbežný program infraštruktúrnej geopolitiky klimatickej krízy.
Kniha vychádza v anglickom jazyku v rámci série esejí k programu The Terraforming v Strelka Press.
Podujatie je v slovenskom jazyku.
Podujatie je súčasťou festivalu DAAVS a je spoluorganizované s kolektívom Spolka.
Vstup voľný.
Od vibrácie k vibrácii. Cítim vibráciu, moje telo reaguje. Ponáram sa do seba. Prúd ma vťahuje do...
Od vibrácie k vibrácii. Cítim vibráciu, moje telo reaguje. Ponáram sa do seba. Prúd ma vťahuje dovnútra, moje myšlienky sú jasné. Som prítomná… Malá molekula v obrovskom tekutom priestore.
Interdisciplinárna performance je inšpirovaná freedivingom, športom, ktorý môžeme poznať z filmu Luca Bessona Magická hlbočina. Jediným nádychom sa potápame bez akéhokoľvek vybavenia. V Urgent Need to Breathe kolektívne dýchame a kolektívne zadržiavame dych. Aby sme to dosiahli, musíme uvoľniť svoje telo a myseľ.
Zdieľame jeden imerzívny priestor. Náš zážitok je posilnený interaktívnou technológiou, pri ktorej LED svetlá reagujú na svetelné senzory, nositeľnú elektroniku a interaktívny zvukový a svetelný dizajn. Tanečníci sú okolo nás, blízko nás, nad nami. Vidíme, ako sa pohybujú z rôznych perspektív. Vnímame ich. Nenúka sa nám jednoduchý zážitok z tanečného predstavenia. Práve naopak. Ide o zážitok z potápania so všetkými svojimi fázami – pádu, beztiaže, prílivu adrenalínu, narkózy, závislosti a naliehavej potreby nádychu.
Urgent Need to Breathe je súčasťou výskumu choreografky Flóry Eszter Sarlós, ktorý začala počas svojich magisterských štúdií v odbore International Art Creation na univerzite Paris 8. Choreografka odkazuje na vytváranie senzorického zážitku vo vzťahu tanca a digitálnych technológií.
Koncept projektu STELLA (Somatic Tech Live Lab) vznikol iniciatívou Ziggurat Project-u s cieľom nadviazania dlhodobej spolupráce v regióne V4 v oblasti pohybu/tanca a technológií.
Choreografia: Flóra Eszter Sarlós
Performer, performerky: Ádám Bot, Emese Kovács/ Boglárka Lakatos-Varga, Alexandra Mireková (SK), Barbara Rusnáková (SK)
Svetelný a interaktívny dizajn, elektronika: Ľuboš Zbranek (The Manifesto, CZ)
Asistencia svetelného dizajnu: Gergő Lukács>
Hudobná kompozícia: Ádám Márton Horváth
Hudobná kompozícia a zvukový dizajn: Michal Mitro (The Manifesto, CZ)
Mentor: Eszter Gál
Asistentka produkcie, marketingu a komunikácie: Brigitta Kovács
Špeciálne poďakovanie: Kristóf Szabó, Fanni Lakos and Máté Czakó
Trailer: Gergő Lukács
Trvanie: 50 minút
Performance je súčasťou projektu STELLA, ktorý je spolufinancovaný vládami Českej republiky, Maďarska, Poľska a Slovenska prostredníctvom vyšehradských grantov Medzinárodného vyšehradského fondu. Poslaním fondu je presadzovať myšlienky trvalo udržateľnej regionálnej spolupráce v strednej Európe.