Spíkri & umelci
Sean Mulholland / USA
Sean Mulholland / USA
Sean je fascinovaný interakciou človeka s počítačom a tým, ako technológie ovplyvňujú interakciu medzi ľuďmi. Verí, že internet nie je len kanálom, ale aj prostredím pre príbehy, nápady a kultúru. Okrem toho, že od detstva hackoval hardvér a softvér, chodil aj do umeleckej školy a posledných 17 rokov strávil v mediálnom a technologickom priestore v San Franciscu, kde momentálne pracuje ako Design & Team Lead v spoločnosti IDEO. Jeho práca bola publikovaná a prezentovaná na štyroch kontinentoch.
Na Art & Tech Conference bude Sean hovoriť o svojej profesionálnej a kreatívnej praxi, ako kombinuje technológie, dizajn a storytelling do digitálnych/fyzických skúseností a praktické skúsenosti odovzdá účastníkom workshopu Language Without Words. Prinesie aj jeho inštaláciu ERNESTa, emocionálne uvedomelú umelú inteligenciu.
Michael Spranger / DE
Michael Spranger / DE
Michael Spranger je odborník na robotiku s rozsiahlymi skúsenosťami vo výskume a konštrukcii autonómnych systémov vrátane výskumu vnímania robotov, modelovania prostredia a riadenia ich správania. V súčasnosti je výskumníkom v Sony Computer Science Laboratories Inc. (Tokio), think tank-u o budúcich technológiách, ktorý spochybňuje tradičné hranice vedy, techniky a spoločnosti. Jeho práca sa zameriava na umelú inteligenciu, strojové učenie, vývoj jazyka a robotiku. Michael sa tiež dlhodobo angažuje v umeleckých projektoch na hranici vedy a techniky. Jeho umelecká tvorba siaha od operných predstavení, cez video až po robotické inštalácie.
Na Art & Tech Conference bude Michael hovoriť o tom, ako umelá inteligencia prispieva k evolúcii jazyka a kultúry.
Lisa van Kleef / NL
Lisa van Kleef / NL
Štúdio Lava dáva do povedomia, že je pre náš kľúčové pochopiť tento vývoj. Zakladajúc na názoroch ľudí a z nich vyplývajúcich údajov tak kreatívci vytvárajú zmysluplné značky a produkty pre budúce generácie. Každou novo-vytvorenou skúsenosťou prehodnocujú spôsoby, ako ľudia vnímajú a interagujú.
Vo svojom talku Lisa predstaví víziu štúdia a ako svojím zmýšľaním prekračujú hranice. O flirtovaní s neúspechom, prekonávaní monotónnosti a tancovaní na žeravej láve už tento november počas Art & Tech Conference.
João Martinho Moura / PT
João Martinho Moura / PT
João je umelec-výskumník. Zameriava sa na digitálne umenie, inteligentné rozhrania, elektronickú hudbu a výpočtovú estetiku. Má osobitný záujem o vizualizáciu v reálnom čase a o vytváranie digitálnych artefaktov riadených telom. V uplynulej dekáde adaptoval nové spôsoby prezentácie tela v mediálnom umení – pre jeho digitálne diela sú charakteristické monochromatické abstrakcie a minimalistické línie. João je mimoriadne žiadaným umelcom – len v tomto roku svoje diela prezetoval napr. na celosvetovej prehliadke mediálneho umenia ISEA 2019, v centrále NATO, Centre Pompidou/IRCAM, INL – International Iberian Nanotechnology Laboratory, Art Centre Nabi v Soule.
Art & Tech Days prinesie jeho multimediálnu performance CO:LATERAL a talk na Art & Tech Conference.
Né Barros / PT
Né Barros / PT
Né Barros, choreografka a tanečníčka, rozvíja svoju umeleckú tvorbu v súvislosti so svojimi vedeckými štúdiami a výskumom. Svoju odbornosť získala v oblasti klasického tanca, neskôr v odbore súčasného tanca a choreografie na Smith College v USA. V roku 2004 ukončila doktorandské štúdium v odbore tanec (FMH, Universidade Técnica de Lisboa). Študovala Labanovu metódu pohybu na City University v Londýne, či vedy v Porte. Väčšinu svojich projektov predstavila v spolupráci s balleteatro od začiatku deväťdesiatych rokov. Spolupracovala s baletným telesom Gulbenkian. Né je výskumníčkou v ústave Estetiky, politiky a umenia Filozofického inštitútu.
Né je členkou predstavenstva balleteatro, ktorého bola aj zakladateľkou. Je choreografkou predstavenia CO:LATERAL, ktoré je súčasťou Art & Tech Days.
Jiří Charvát / CZ
Jiří Charvát / CZ
Jirka vyfajčil halucinogénnu žabu a zistil, že skutočnosť je len lunapark, v ktorom môže prežiť čokoľvek, čo chce. Nič si odtiaľto nevezme a je tu len na okamih. V minulosti viedol tím copywriterov, a teraz píše to, čo ľuďom „nenakladá“, ale uľavuje. Od humoru, cez príbehy, stand-up comedy, poéziu či komediálne prednášky na mieru (tzv. mind-upy). Moderuje, prednáša o sebarozvoji a učí improvizáciu. Jeho misiou je sprostredkovať katarziu prostredníctvom sĺz smiechu a pomôcť popasovať sa so životom objatím treskúcej melanchólie.
Okrem príspevku na Art & Tech Conference sa spolu so svojim kolegom Lukášom Venclíkom postarajú o nevšedný zážitok počas workshopu Nespútaný storytelling.
Lukáš Venclík / CZ
Lukáš Venclík / CZ
Lukáš strávil šesť mesiacov minulého roka v žltom trabante na ceste z Indie naspäť domov. Moderoval veľa akcií od módnej prehliadky bezdomovcov cez televíznu reláciu, po gala večierky českých ministerstiev a nadnárodných korporácií. Dnes hrá improvizačné divadlo, navrhuje a vedie workshopy aplikovanej improvizácie pre verejnosť aj pre firmy – jeho témami sú spolupráca, autenticita, storytelling, kreativita a vnútorná sloboda. Píše a režíruje krátké filmy a AV pre firmy na kľúč – špecializuje sa na náborové videá. Pracoval na scénári seriálu Päsťami a dokumente Wildlife Guards. Vo voľnom čase rád rozoberá filmy a seriály, počúva rap a jazz a jazdí na bicykli.
Svojím Nespútaným Storytellingom zaujme na Art & Tech Conference a aj na rovnomennom workshope, ktorý počas Art & Tech Days povedie s kolegom Jiřím Charvátom.
Agnieszka Kubicka-Dzieduszycka / PL
Agnieszka Kubicka-Dzieduszycka / PL
Kurátorka mediálneho umenia, manažérka kultúrnych podujatí a akademička. Od roku 1994 je Agnieszka súčasťou tímu WRO, ktorý organizoval prvé festivaly mediálneho umeniu v Poľsku a odvtedy je aj neodmysliteľnou súčasťou prestížneho WRO Media Art Biennale, kde sa venuje najmä dramaturgii a produkcii. Po otvorení WRO Art Center v roku 2008 zaujala miesto umeleckej mediátorky, a tak rozšírila portfólio svojich aktivít o komunikáciu a sprístupňovanie mediálneho umenia rodinám, deťom a ľuďom s poruchami vnímania. Od roku 2018 pracuje aj ako kurátorka pre mediálne umenie festivalu SIAF 2020 – medzinárodného festivalu umenia v japonskom Sappore.
Na Art & Tech Conference sa Agnieszka podelí o svoje skúsenosti práve z oblasti umeleckej mediácie a kurátorskej praxe. Predstaví postupy, vďaka ktorým sa stáva “nezrozumiteľné” mediálne umenie dostupnejším a čitateľnejším pre široké publikum.
Mária Friedmannová / SK
Mária Friedmannová / SK
Máriu odmala fascinovalo ako náš mozog interpretuje svet cez naše myšlienky, pocity a správanie. Ľudskému správaniu a reči sa venovala počas svojho štúdia a doktorandského výskumu na Oxfordskej univerzite. Od skúmania ľudskej interakcie s textami na digitálnych obrazovkách bol už len krôčik k skúmaniu interakcie človeka a technológie všeobecne, čomu sa venuje dodnes. Mária strávila 4 roky v Google, kde skúmala interakciu používateľov s portálom YouTube a pretavovala tieto poznatky do dizajnu technologických produktov. Posledných 8 mesiacov strávila cestovaním v juhovychodnej Ázii a praktizovaním jogy, a teraz chce priniesť svoje skúsenosti s design thinking and UX research domov na Slovensko.
Vo svojej prednáške na #atconf vám povie ako si cez reč vytvárame mentálne modely sveta, aké aspekty písaného jazyka vytvárajú porozumenie a aké krásu, a nad čím sa zamyslieť pri vytváraní textu aby sme vedeli čo najviac zefektívniť našu komunikáciu.
Silicium / DK
Silicium / DK
Silicium je spolupráca medzi dánskou techno legendou Bjørnom Svinom a vizionárom digitálneho vizuálneho umenia Carlom Emilom Carlsenom. Svojim debutom v roku 2015 sa duo rozhodlo experimentovať s novými formátmi koncertov a technikami audiovizuálnej improvizácie, ktoré umožňujú nové technológie. Nedávno účinkovali na Ars Electronica v Linzi (2018), CPH: DOX a Cph Stage v Kodani (2019).
Na Art & Tech Days uvedú improvizačné dielo Primordial, ktoré skúma hĺbky syntetického zvuku a grafiky na živom koncerte. Surreálne organické formy sa generujú pomocou simulácií v reálnom čase a v synchronizácii s temnou, ale hravou elektronickou hudbou.
Marc Vilanova / ES
Marc Vilanova / ES
Novomediálny umelec pracujúci na pomedzí umenia, vedy a techniky. Marcova produkcia je charakteristická inováciami a záujmom o nové médiá. Spája výskum a umelecké postupy, pričom pracuje s konceptami automatizácie, strojového učenia, AI a superinteligencie, budúcnosti práce a sociálno-politických vzťahov medzi ľuďmi a technológiami. V súčasnosti tvorí audiovizuálne predstavenia a inštalácie s prvkami elektroakustickej kompozície, improvizácie a interdisciplinarity (tanec, divadlo, vizuálne umenie). Marcove diela boli prezentované na festivaloch po celom svete od Japonska až po USA.
Ako pedagóg vyučoval na Tokijskej národnej univerzite GEIDAI, Universidad de los Andes, Universidad Javeriana de Bogotá, Moshen Gallery Teheran, Federálej univerzite v Rio de Janeiro “UNIRIO”, Sibelius Academy Academy Helsinki, Hochschule für Musik Basel a na ďalších prestížnych inštitúciách.
Svoju trojmesačnú umeleckú rezidenciu v Košiciach realizovanú v spolupráci s K.A.I.R ukončí prezentáciou audiovizuálnej inštalácie v rámci Art & Tech Days.
Ziggurat Project /HU
Ziggurat Project /HU
Budapeštiansky umelecký kolektív Ziggurat Project zameriavajúci sa najmä na interdisciplinárnu site-specific a site-sensitive tvorbu, prepájajúcu súčasný tanec s inými formami umenia- divadlom, vizuálnym či digitálnym umením, hudbou a literatúrou. Počas posledných troch rokov kolektív spolupracoval najmä medzinárodne, tvoril a bol súčasťou projektov Picture Project- Placcc Festival, Vyšehradská performatívna rezidencia – Art & Tech Days, Biela noc festival, Spotter Trip or Let me in Performing Arts Festival. V domácom prostredí pripravili projekt The Leftovers či Swallowed Words.
V spolupráci s Tabačkou Kulturfabrik a Art & Tech Days prezentujú projekt Urgent Need to Breathe, kde je náš senzorický zážitok umocnený interaktívnou technológiou.
Mária Júdová / SK
Mária Júdová / SK
Mária Júdová je nezávislá vizuálna umelkyňa, ktorá už vyše desať rokov skúma kreatívny potenciál technológií. Osobitne sa zaujíma o prieniky medzi digitálnym a performatívnym umením. Jej tvorba siaha od (interaktívnych) inštalácií, cez prácu s virtuálnou realitou až po audiovizuálne predstavenia.
Absolvovala bakalársky stupeň štúdia v odbore digitálnych médií na Akadémii umení a magisterský v Centre pre audiovizuálne štúdie. Spolupracovala s renomovanými projektmi ako Choreographic Coding Lab, Rambert Contemporary Dance Company v Londýne a Yamaguchi Center for Arts and Media. Jej diela boli prezentované po celom svete – Sónar Hong Kong, Laboratorio Arte Alameda, Japan Media Arts Festival, Immersive Expressions of Siggraph, Atény Digital Arts Festival, Sensorium, Berlin Atonal. Mária získala mnoho prestížnych ocenení na festivaloch ako Japan Media Arts Festival, B3 Biennale, Nexon computer Museum a Zealous.
O svoje skúsenosti s technológiami a pohybom sa počas Art & Tech Days podelí ako lektorka workshopu Physicality in Virtual Spaces.
Fero Király / SK
Fero Király / SK
Hudobník a učiteľ. Ferov primárny nástroj, ktorý vyštudoval a dlhodobo sa mu venuje, je klavír, no vo svojej tvorbe sa vo veľkej miere zaoberá aj digitálnymi technológiami a ich vplyvom na hudbu. Hru na klavír vyučuje súkromne a venuje sa aj ďalším vzdelávacím projektom v oblasti hudby a hudobnej kompozície. Napísal knihu Botanická záhrada – zbierku experimentálnej hudby a hudobno-zvukových hier pre žiakov hry na klavír a ich učiteľov. Verejnosť ho najviac pozná ako hráča na klávesové nástroje, ktorý na Slovensku a v zahraničí sólovo alebo spolu so svojím materským súborom Cluster ensemble interpretuje diela súčasných skladateľov, prevažne Philipa Glassa a Steva Reicha. V sólových projektoch často využíva nové hraničné experimentálne polohy a skúma presahy do performance, soundartu, zvukových inštalácií.
Počas Art & Tech Days povedie workshop pre deti s názvom ZVUKODROM.
Petko Dourmana / BG
Petko Dourmana / BG
Petko Dourmana je mediálny umelec pracujúci s novými médiami a technológiami a prepojením umenia a technológií od roku 1996. Jeho umelecké a kurátorské projekty boli vystavované na mnohých miestach ako ZKM v Karlsruhe, Chelsea Art Museum a Location One v New Yorku, Transmediale v Berlíne, ICA v Londýne a ďalších. Absolvoval na Umeleckej škole pre priemyselný design v meste Kazlanak a sochárstvo na Akadémii umenia v Sofii. V súčasnosti študuje doktorské štúdium so zameraním na Interface Design na Univerzite Veliko Tarnovo. Je zakladateľom a predsedom InterSpace Association a Cult.bg Foundation so sídlom v Sofii.
Na Art & Tech Days predstaví svoju multimediálnu inštaláciu a performance Three Migrants in a Boat (To Say Nothing of the Smuggler) vytvorenú v rámci medzinárodného projektu Borderline Offensive.
Karol Piekarski / PL
Karol Piekarski / PL
Karol je zakladateľom a programovým riaditeľom v Medialab Katowice. Pracoval na niekoľkých interdisciplinárnych výskumných a vzdelávacích projektoch týkajúcich sa spracovania a vizualizácie dát. Nedávno publikoval prácu s názvom ‚Data Culture. Attention Enhancing Algorithms (v poľštine) and Data-Driven Methods for City Research and Exploration‘. Je fanúšikom Linuxu a obhajcom verejných údajov.
Martin Kolařík / CZ
Martin Kolařík / CZ
Martin je študentom PhD v oblasti machine learningu na Vysoké učení technické v Brne. V rámci štúdia sa zameriava na zpracovanie lekárskych obrazových dát, ale fascinujú ho aj iné oblasti AI, ako napríklad spracovávanie prirodzeného jazyka a algoritmické obchodovanie.
Matúš Bafrnec / SK
Matúš Bafrnec / SK
Matúš je študentom elektrotechniky na VUT v Brne. S machine learningom sa prvýkrát stretol v rámci svojej bakalárskej práce, kedy ho využil na spracovanie medicínskych snímkov. V súčasnosti popri škole pracuje ako vývojár a naďalej prehlbuje svoje znalosti v oblasti umelej inteligencie.
Healium Decoration / HU
Healium Decoration / HU
Od založenia Healium Decoration bola základná myšlienka jasná: inšpirujúci vzťah medzi svetlom, okolím a divákom.
Štúdio so sídlom v Budapešti bolo založené v roku 2012. Pri vytváraní vizuálnych projektov a inštalácií dbá o záujem diváka, kde je svetlo vždy vnímané ako prvotná „surovina“ a princíp, ktorý riadi jeho prácu a tvorbu.
Jakub Ra / CZ
Jakub Ra / CZ
Jakub Ra sa dlhodobo a intenzívne venuje telu ako ústrednému fenoménu svojej tvorby. Preto pracuje so všetkým, čo je s telom akokoľvek spojené. Móda, performance, jedlo, komunita ľudí, komerčný svet a tanec.
V oblasti módy už štyri roky vedie multidisciplinárny projekt Sperm on the clothes (SOTC). Vo fotografiách zobrazuje tému tela vo veľmi komplexných a hlbokých kontextoch, metafyzicky rozpracováva všetky jeho presahy a snaží sa pracovať s telom ako skutočne otvoreným prostredím dnešnej existencie.
Jakubova práca je preto rozhodujúca z hľadiska telesnej estetiky a objavovania krásy. Nebojí sa vnútorných štruktúr, neznámych kontextov ani extrémnych polôh, takže každý, kto sa venuje telesnej váhe, fyzickosti a prežitiu tela pri prekonávaní metafyzického bytia, duchovnosti a transformácii na transcendenciu telesných zážitkov, by mal jeho práci venovať pozornosť – Pxs.
Michal Machciník / SK
Michal Machciník / SK
Michal Machciník ukončil štúdium na Fakulte umení v Košiciach v Ateliéry slobodnej kreativity 3D pod vedením Juraja Bartusza. Počas štúdia absolvoval stáž na pražskej Akadémii výtvarných umení v sochárskom ateliéry Jindřicha Zeithammla.
V roku 2015 bol semifinalistom ocenenia Start point prize – ocenenie pre diplomantov európskych umeleckých škôl. Za výstavu NEOFYT/Absolútna skutočnosť, EQO (Priestor interaktívnej kultúry) v Spišskom Hrhove sa dostal do finálnej selekcie ocenenia BIELA KOCKA³ – Ceny Rady galérií Slovenska za rok 2018.
Zúčastňuje sa na mnohých kolektívnych výstavách doma aj v zahraničí, z viacerých spomeňme výstavy: Do divočiny, Slovenská národná galéria, Schaubmarov Mlyn v Pezinku, SK, TECHNÉ, Gelerie NTK, Praha, CZ či Dni Slovenského umenia vo Vilniuse, Akadémia umení Vilnius, Litva. V súčasnosti pôsobí na Fakulte umení ako externý doktorand u Prof. Petra Rónaia.
Agnieszka Mastalerz / PL
Michal Mitro / SK
Michal Mitro / SK
Michal Mitro alebo aj ‚plankton vs flying animal‘ je vizuálny umelec, skladateľ a performer pôsobiaci na hranici vizuálneho a zvukového umenia, využívajúci priestor a čas ako hlavné médium vyjadrovania. Mitro sa snaží sprostredkovať „trans-senzorické“ zážitky transláciou a prispôsobovaním informácií z jednej zmyslovej kategórie do druhej. Mitro častokrát pracuje s termínmi ako ilúzia, post-pravda a megalominalita.
Daniel Szalai / HU
Daniel Szalai / HU
Maďarský umelec, pracujúci na veľkoformátových fotografických projektoch, zaoberajúcich sa globálnymi problémami a osobnými subjektmi. Vo svojich najnovších projektoch sa zameriava na zoopolitiku a vzťahy medzi ľuďmi a zvieratami, odráža spoločenské, politické a ekonomické anomálie. Vo svojej umeleckej praxi Szalai mieša rôzne médiá, pracuje aj s priestorovými inštaláciami.
Okrem štúdia fotografie na Moholy-Nagy University of Art and Design v Budapešti a na University of Applied Arts vo Viedni je Szalai držiteľom bakalárskeho titulu v odbore teória umenia a dizajnu. Daniel je členom Štúdia mladých fotografov (Studio of Young Photographers) v Maďarsku. Žije a pracuje v Budapešti.
Lukáš Likavčan / SK
Lukáš Likavčan / SK
Lukáš Likavčan je výskumník a teoretik, ktorý píše o filozofii technológií a politickej ekológii. Je doktorandom na Katedre environmentálnych štúdií Fakulty sociálnych vied Masarykovej univerzity v Brne. Likavčan vyučuje v Centre audiovizuálnych štúdií FAMU v Prahe a Strelka inštitúte médií, architektúry a dizajnu, kde v roku 2018 absolvoval aj vzdelávací program The New Normal. Je členom display asociácie pre výskum a kolektívnu prax v Prahe.
Lukáš prezentuje svoju knihu Úvod do komparatívnej planetológie ako súčasť festivalu DAAVS.
Mika Haveri / FI
Mika Haveri / FI
Šéf vydavateľstva Housemarque, fanúšik indie hier a autor Frozenbyte Bundle.
Názov prednášky: Metodológia hernej produkcie a jej stavba založená na dôvere v teame
Hlbší videozáznam o vývoji tiutlu Nex Machina a o tom, ako malý team prekonal vnútorné napätie, aby sa sústredil na to najdôležitejšie – dokončiť tú najlepšiu hru, akú spolu dokázali vytvoriť.
Filip Fischer / SK
Filip Fischer / SK
Filip je podnikateľ, investor a mentor so zameraním na herný priemysel. Počas svojich 15 rokov podnikateľských a manažérskych skúseností spoluzakladal a viedol niekoľko herných spoločností. Jeho poslaním je nájsť tajný recept na úspech hry a pomáhať rastu herného ekosystému.
Názov prednášky: Ako vyhrať v lotérii?
Stručný popis prednášky:
Trhy sú dnes prístupné, ale aj stále viac zložité a nasýtené, s čím priamo úmerne stúpajú aj nároky na hru, kde je hranica medzi úspechom a neúspechom stále tenšia. Ako sa hra stnae úspešnou? Je to dielo náhody alebo skôr vec herného dizajnu? Poďme hovoriť o najnovších trendoch v procese tvorby hier, ktoré pomáhajú vyhrať túto lotériu – na základe skúseností zozbieraných za 15 a viac rokov z reálneho biznisu. P.S.: Nebude to len o mobilných hrách, cenné poznatky si so sebou odnesú aj nadšenci hier pre PC a konzoly.
Helge Peglow / DE
Helge Peglow / DE
Helge pracuje ako producent v Assemble Entertainment GmbH, nezávislom vydavateľovi z Wiesbadenu v Nemecku.
V tomto odbore pôsobil Helge už od roku 2006 v niekoľkých spoločnostiach ako 10Tacle Studios, Related Designs, bitComposer či Kalypso Media. Zatiaľ čo 10 rokov ťahal tvorivé štúdiá ako producent (Panzer Tactis, Giana Sisters: Twisted Dreams, Shadows: Awakening, Sudden Strike 4, Air Conflicts Series, Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry), nikdy neopustil ani oblasť biz developmentu. Aj z tohto dôvodu sa zhostil a zhodnotil nespočetné množstvo projektov od čerstvo vytvorených indie štúdií až po známych AAA vývojárov.
Krátky popis prednášky: Jediná smernica, ktorá potrebujete, aby ste správne predkladali svoj projekt vydavateľovi
Nezáleží na tom, či ste mladé indie štúdio tvorené čerstvými absolventami alebo skúsení vývojári s hmatateľnými výsledkami, vždy sa dostanete aspoň raz do bodu, kedy budete pri realizácii svojho projektu potrebovať externú pomoc.
Táto prednáška vám poskytne niekoľko úvodných odporúčaní, ako pristupovať k vydavateľovi správnym spôsobom a niektoré varovania, ktorým by ste sa určite mali vyhnúť. Helge nebude hovoriť o zastaralých štandardoch, ktoré musia byť vo vašich prezentačných dokumentoch, zameria sa praktické rady zdravého rozumu a komunikácie a na záver prednášky poskytne prehľad o najväčších „failoch“ neúspešne prezentovaných projektov.
Michal Berlinger / CZ
Michal Berlinger / CZ
Michal sa pripojil k štúdiu Amanita Design pred dvoma rokmi, kde pracoval na nedávno vydanej hre Pilgrims ako hlavný programátor. Predtým pracoval na projekte Blue Effect VR či Mimpi Dreams, ako aj na viacerých vlastných projektoch ako Little Mouse’s Encyclopedia alebo Under Leaves. Na pražskej FAMU začne od budúceho ročníka vyučovať herný dizajn.
Názov prednášky: Výroba Pilgrims
Popis prednášky: Michal bude hovoriť o všetkých aspektoch vývoja najnovšej hry Pilgrims od spoločnosti Amanita Design, vrátane zdrojov inšpirácie, procesu návrhu hry a prvých prototypov.